Artikelen Wat is jouw why?
1366

Waarom doe jij wat je doet? Wat is jouw why?
Heb jij je weleens afgevraagd wat jouw why is? Je why is niets anders dan antwoord op de vraag “Waarom doe je wat je doet en wat levert dat anderen op?".
Een aantal jaren terug werd de TedX Talk van Simon Sinek waarin hij vertelde over de ‘why’ vaak in de media gedeeld. Zijn golden circle model zou dé reden zijn waarom sommige mensen dingen voor elkaar krijgen en andere niet. Waarom zijn bijvoorbeeld Google en Apple succesvolle bedrijven en andere bedrijven niet? De why zou hierin bepalend zijn.
Het in beeld hebben van jouw why kan je dus helpen om successen te bereiken. Je why ontdekken vraagt best wat inzicht. Het kan helpen om anderen in te schakelen. Vaak hebben mensen die dichtbij je staan een goed beeld van wie jij bent. Ook kun je bijvoorbeeld klanten vragen je te vertellen waar jij volgens hen goed in bent.
Daarnaast kun je de volgende vragen gebruiken. Het antwoord op deze vragen biedt inzicht in wat jouw drijfveer is, jouw geloof. Waarom jij op deze wereld bent.
- Waar ligt jouw passie?
- Wat raakt jou zo erg dat je er iets aan wil doen?
- Waar kom jij je bed voor uit ‘s ochtends?
- Wat zijn je talenten?
- Waar kan je de grootste waarde toevoegen?
- Welke problemen kun je met jouw talenten oplossen?
Mijn persoonlijke why (Liset Bloem, red) is dat ik iedere dag plezier wil maken en voor een glimlach wil zorgen op iemands gezicht. Ik deel liefde en energie met de mensen om mij heen en geniet samen met hen van het leven. Daarnaast leef ik echt in het moment. Dit betekent voor mij letterlijk in het hier en nu leven en genieten van alles wat op je pad komt!
Heb jij je weleens afgevraagd wat jouw why is? Je why is niets anders dan antwoord op de vraag “Waarom doe je wat je doet en wat levert dat anderen op?".
Een aantal jaren terug werd de TedX Talk van Simon Sinek waarin hij vertelde over de ‘why’ vaak in de media gedeeld. Zijn golden circle model zou dé reden zijn waarom sommige mensen dingen voor elkaar krijgen en andere niet. Waarom zijn bijvoorbeeld Google en Apple succesvolle bedrijven en andere bedrijven niet? De why zou hierin bepalend zijn.
Het in beeld hebben van jouw why kan je dus helpen om successen te bereiken. Je why ontdekken vraagt best wat inzicht. Het kan helpen om anderen in te schakelen. Vaak hebben mensen die dichtbij je staan een goed beeld van wie jij bent. Ook kun je bijvoorbeeld klanten vragen je te vertellen waar jij volgens hen goed in bent.
Daarnaast kun je de volgende vragen gebruiken. Het antwoord op deze vragen biedt inzicht in wat jouw drijfveer is, jouw geloof. Waarom jij op deze wereld bent.
- Waar ligt jouw passie?
- Wat raakt jou zo erg dat je er iets aan wil doen?
- Waar kom jij je bed voor uit ‘s ochtends?
- Wat zijn je talenten?
- Waar kan je de grootste waarde toevoegen?
- Welke problemen kun je met jouw talenten oplossen?
Mijn persoonlijke why (Liset Bloem, red) is dat ik iedere dag plezier wil maken en voor een glimlach wil zorgen op iemands gezicht. Ik deel liefde en energie met de mensen om mij heen en geniet samen met hen van het leven. Daarnaast leef ik echt in het moment. Dit betekent voor mij letterlijk in het hier en nu leven en genieten van alles wat op je pad komt!
Recente artikelen
Succesvolle samenwerking Isotron Systems en AV
Met veel plezier delen we het nieuws dat Jamal van Alebeek is gestart in zijn nieuwe functie als Lead Generation...
Haar
Teaser AV jubileumboek
“Don’t post and pray.” Een gevleugelde uitspraak van Ad Veldhuizen die Ronald de Snoo nog steeds ...
Haar
Succesvolle samenwerking Greenhouse Datacenters B.V. en AV
We zijn verheugd om de bemiddeling van Lucas Tak als Business Development Manager bij Greenhouse Datacenters B.V...
Haar