Artikelen Met een sterk curriculum vitae, zet je jezelf op de kaart
0
Met een sterk curriculum vitae, zet je jezelf op de kaart
In de recruitmentbranche zien wij dagelijks veel curricula vitae van kandidaten. Dit is in feite het visitekaartje van de kandidaat. Het is daarom aan te raden om het curriculum vitae zo aantrekkelijk mogelijk te maken en je ervaringen goed te beschrijven. Hieronder beschrijf ik een aantal redenen om je curriculum vitae aantrekkelijker te maken:
1. De eerste indruk
Jouw curriculum vitae is de eerste kennismaking met jouw potentiële nieuwe werkgever. Men krijgt een positiever gevoel over de kandidaat, als de eerste indruk goed is. Zorg ervoor dat je curriculum vitae helder geformuleerd en gestructureerd is. Doe een spellingscheck en voeg een leuke en professionele foto van jezelf toe. Zorg voor een gezonde mix in creativiteit. Je valt meer op wanneer je een foto of kleur toevoegt, maar een overdaad aan kleuren en vormen, kan ook afleiden. Vind de balans en zorg voor een goede eerste indruk, het geeft jou namelijk de voorsprong op andere kandidaten.
2. Jouw unieke waarde en jij als persoon
Ieder persoon is uniek en daarom is het belangrijk om jezelf zo goed mogelijk te beschrijven. Wees concreet en specifiek bij het beschrijven van je werkervaringen en deel de resultaten die je hebt behaald. Vergeet ook je vaardigheden niet te beschrijven en referenties kunnen je helpen om jouw kennis en kunde te onderbouwen. Dit is de kans om je passies, doelen en visie te delen.
3. Jouw carrièrepad
Zorg voor een overzicht van jouw gevolgde opleidingen en werkervaringen. Door dit goed te beschrijven is het inzichtelijk welke stappen je gemaakt hebt in je carrière. Schat ook in wat relevant is voor jouw potentiële nieuwe werkgever. Maak onderscheid tussen belangrijke en minder belangrijke informatie. Hierdoor blijft je curriculum vitae overzichtelijk en kan de potentiële werkgever snel inschatten of de functie bij je past.
4. Online vindbaarheid – ook via LinkedIn
Vergroot je online vindbaarheid bij o.a. LinkedIn door relevante zoekwoorden mee te nemen in je curriculum vitae. Denk hierbij aan belangrijke vaardigheden en opleidingsinstituten. Hoe completer jouw curriculum vitae is, hoe beter je gevonden wordt en hoe beter jouw aanbiedingen worden.
5. Continue ontwikkeling
Iedere dag leer je iets nieuws en daarom is het ook goed om regelmatig te checken of je curriculum vitae nog aansluit op jouw kennis en ervaring. Door dit regelmatig bij te werken laat je niet alleen zien dat je toegewijd bent aan jouw groei en ontwikkeling, je zorgt er ook voor dat potentiële werkgevers jou op een goede waarde kunnen inschatten.
Er is een groot tekort aan werknemers, maar alsnog is het goed om jezelf in kaart te brengen via een curriculum vitae. Houd deze simpel, maar compleet. Wees creatief, maar behoud de balans en zorg dat je een realistisch beeld over jezelf schetst. Een goed cv vertelt niet alleen wat je hebt gedaan, maar ook wie je bent en waar je naartoe wilt.
Written by Lisanne Bronkhorst
In de recruitmentbranche zien wij dagelijks veel curricula vitae van kandidaten. Dit is in feite het visitekaartje van de kandidaat. Het is daarom aan te raden om het curriculum vitae zo aantrekkelijk mogelijk te maken en je ervaringen goed te beschrijven. Hieronder beschrijf ik een aantal redenen om je curriculum vitae aantrekkelijker te maken:
1. De eerste indruk
Jouw curriculum vitae is de eerste kennismaking met jouw potentiële nieuwe werkgever. Men krijgt een positiever gevoel over de kandidaat, als de eerste indruk goed is. Zorg ervoor dat je curriculum vitae helder geformuleerd en gestructureerd is. Doe een spellingscheck en voeg een leuke en professionele foto van jezelf toe. Zorg voor een gezonde mix in creativiteit. Je valt meer op wanneer je een foto of kleur toevoegt, maar een overdaad aan kleuren en vormen, kan ook afleiden. Vind de balans en zorg voor een goede eerste indruk, het geeft jou namelijk de voorsprong op andere kandidaten.
2. Jouw unieke waarde en jij als persoon
Ieder persoon is uniek en daarom is het belangrijk om jezelf zo goed mogelijk te beschrijven. Wees concreet en specifiek bij het beschrijven van je werkervaringen en deel de resultaten die je hebt behaald. Vergeet ook je vaardigheden niet te beschrijven en referenties kunnen je helpen om jouw kennis en kunde te onderbouwen. Dit is de kans om je passies, doelen en visie te delen.
3. Jouw carrièrepad
Zorg voor een overzicht van jouw gevolgde opleidingen en werkervaringen. Door dit goed te beschrijven is het inzichtelijk welke stappen je gemaakt hebt in je carrière. Schat ook in wat relevant is voor jouw potentiële nieuwe werkgever. Maak onderscheid tussen belangrijke en minder belangrijke informatie. Hierdoor blijft je curriculum vitae overzichtelijk en kan de potentiële werkgever snel inschatten of de functie bij je past.
4. Online vindbaarheid – ook via LinkedIn
Vergroot je online vindbaarheid bij o.a. LinkedIn door relevante zoekwoorden mee te nemen in je curriculum vitae. Denk hierbij aan belangrijke vaardigheden en opleidingsinstituten. Hoe completer jouw curriculum vitae is, hoe beter je gevonden wordt en hoe beter jouw aanbiedingen worden.
5. Continue ontwikkeling
Iedere dag leer je iets nieuws en daarom is het ook goed om regelmatig te checken of je curriculum vitae nog aansluit op jouw kennis en ervaring. Door dit regelmatig bij te werken laat je niet alleen zien dat je toegewijd bent aan jouw groei en ontwikkeling, je zorgt er ook voor dat potentiële werkgevers jou op een goede waarde kunnen inschatten.
Er is een groot tekort aan werknemers, maar alsnog is het goed om jezelf in kaart te brengen via een curriculum vitae. Houd deze simpel, maar compleet. Wees creatief, maar behoud de balans en zorg dat je een realistisch beeld over jezelf schetst. Een goed cv vertelt niet alleen wat je hebt gedaan, maar ook wie je bent en waar je naartoe wilt.
Written by Lisanne Bronkhorst
Recente artikelen
Wat maakt een team sterker? Elkaar écht leren kennen.
Onlangs volgden we met ons team Werving & Selectie een inspirerende training over hoe we onze kwaliteiten he...
Groot
Vertrouwen en Verbinding
In de commerciële wereld draait het niet alleen om de omzet die je genereert en de targets die je haalt, maar v...
Groot