Artikelen Trends voor commerciële organisaties

0
Florian ter Haar

De commerciële sector ondergaat razendsnelle ontwikkelingen. Wij nemen je graag mee in een aantal trends om ervoor te zorgen dat jij en het bedrijf waar je werkzaam bent op de hoogte blijven en je eventueel je werkwijze kan aanpassen waar nodig:

  • Omarm digitalisering en E-commerce: de groei van online handel heeft veel invloed op commerciële functies. Experts in sales en marketing worden verwacht vaardigheden te hebben met digitale tools, van CRM-systemen tot E-commerce en digitale marketing, zoals SEO en social media marketing.
  • Data-analyse: er is een groeiende vraag naar commercieel personeel dat gefocust is op data-analyse. Het gebruik van de nieuwste tools om te optimaliseren is cruciaal voor bedrijven in de commerciële sector.
  • AI in klantcontact: AI wordt steeds vaker ingezet om klantcontact te optimaliseren, vooral via websites en andere digitale platformen. Met deze chatbots kunnen bedrijven 24/7 hun klanten ondersteunen.
  • Duurzaamheid en milieu: bedrijven worden steeds vaker beoordeeld op hun werkwijze en impact op het milieu. Het is belangrijk dat bedrijven zich focussen op een duurzame werkwijze. 
     

Deze trends blijven variëren, ook afhankelijk van de specifieke sector. Het is dus belangrijk om scherp te blijven op nieuwe trends en je werkwijze aan te passen waar nodig. Zijn er jou de laatste tijd nieuwe trends opgevallen die belangrijk zijn voor de commerciële functies? Laat het ons weten!

Recente artikelen

Race tegen de klok: waarom snel niet altijd goed is.
Haar
Vorige week kwam Marc Rietveld bij ons een kop koffie doen om persoonlijk  een attentie overhandigd te krij...
Groot